Johan Sellström Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Hej! Är det någon som har någon erfarenhet av hur det blir att försöka spela in en nattscen som skall föreställa natt inifrån en koja i en studio, eller något liknande. Ge gärna tips om ljussättning men helst vill jag veta hur resultatet blev för er som har gjort det, bra eller dåligt. Hade varit sjukt nöjd om man även kunde få lite bilder på hur det såg ut för er när ni gjorde det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Sellström Posted July 3, 2013 Author Share Posted July 3, 2013 får man bumpa här? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
High1ander Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Alltså, beror ju på så väldigt många faktorer. Vad för budget man har, vilket avgör vilken studio man har, vad för koja (material: ljus och genomskinligt eller helt tät och svart), lampor i studion, kamera, linser, preferenser på vad för f-stop man vill ha, ljus 800w redheads mot 5k HMI? Rent krasst kan jag säga att är du inne i kojan, så kan du i princip filma den mitt under dagen, men bara se till att underexponera eller färgkorra så det blir lite blått och nästan svartvitt som "natt" ofast är på film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts