02simond Postad 16 maj 2013 Postad 16 maj 2013 Hej! Jag arbetar i After Effects CS6. Jag har lagt en kamera med Depth of Field i min composition och ser hur den effekten blir när jag renderar i programmet. Problemet uppstår när jag exporterar via Render Queue. Hur jag än försöker så blir det ingen Depth of Field när jag exporterar. Jag har kollat inställningar mm överallt och på internet men hittat inte något. Hur sätter jag på Depth of Field på exporten? Tack på förhand! Mvh Simon 0 Citera
Peus Postad 16 maj 2013 Postad 16 maj 2013 VA!? Vilket program (AE)? Hur ser compen ut, är det en massa 3D lager som är olika långt från kameran etc etc? Alltså, generellt så borde ingen svara på en så ospecifik tråd, men om du utvecklar så kommer du nog få hjälp. Är det AE samt att du jobbar med 3D lager så borde denna tutorial hjälpa dig: VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals Mvh /Pontus w 0 Citera
02simond Postad 17 maj 2013 Författare Postad 17 maj 2013 Förlåt, glömde helt skriva vilket program jag jobbade i :S Det är After Effects CS6 och ja, jag har en del 3d-lager med olika avstånd men också ett lager med effekten Form på som rör sig i 3d-rymden. 0 Citera
02simond Postad 17 maj 2013 Författare Postad 17 maj 2013 Avmarkera Guide Layer Jag har inte använt guide layer på mina lager. 0 Citera
02simond Postad 18 maj 2013 Författare Postad 18 maj 2013 Hej igen! Hittade felet. Mitt kameralager var inte utdraget på hela kompositionen :) Tack ändå! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.