Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag behöver lite proffsig nörd hjälp, å hoppas att ni här har koll :)

Tidigare har jag filmat en del inervjuer med en canon 5D mark II, men den kan ju inte filma mer än 12 minuter åt gången vilket gör att när jag ska dokumentera längre saker så går den helt bort.

Jag kräver en kamera med riktigt bra färgåtergivning, den ska klara ganska mörka miljöer utan att det blir för grynigt. Den ska gå att filma med handhållet och inte bara på stativ (om en rigg behövs så tipsa om det också).

Jag har en budget på ca 30 tusen till kamera, mikrofon, rigg, ledbelysning, minneskort, extra batterier och filter. Vad kan ni råda mig att titta närmare på då?

Postad
Jag har jobbat mycket med en sån här. väldig bra för intervjuer osv. Inget man vill göra kortfilm med men för företagsfilm osv är den kanon.

Du kanske kan få ner priset också och köpa resten av grejerna du behöver och hålla dig inom budgeten.

Sony EX1-R | Skåne

Tänkta mig en ny, lite svårt att köpa in begagnat genom arbetet. Massa krångel. Tusen tack för tipset hur som helst.

Postad

Kan man komma ifrån canons 12 (eller är det 14) minuters spärr?

Tex genom att spela in direkt till en hårdisk eller dator? Jag vill ha alla råd, känns som det måste gjorts något för att komma förbi denna konstiga begränsning.

Postad
Kan man komma ifrån canons 12 (eller är det 14) minuters spärr?

Tex genom att spela in direkt till en hårdisk eller dator? Jag vill ha alla råd, känns som det måste gjorts något för att komma förbi denna konstiga begränsning.

Jag tror faktiskt Canon och Panasonic har 30 min som spärr nu pga tullregler i EU (de är visst på väg att ändras läste jag). De har kommit förbi gränsen på 12/14 min (eg. 4GB gräns på filstorlek på SD-kort) genom att spela in på flera filer automatiskt.

Postad
Jag tror faktiskt Canon och Panasonic har 30 min som spärr nu pga tullregler i EU (de är visst på väg att ändras läste jag). De har kommit förbi gränsen på 12/14 min (eg. 4GB gräns på filstorlek på SD-kort) genom att spela in på flera filer automatiskt.

Så att koppla till en exten-hd av något slag gör att man ska spela in hur länge man vill?

Om det är så skulle jag vilja ha tips på tutorials hur man gör.

Söker också tips på en statycam till denna kamera.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...