defuncta Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Jag brukade redigera lite i imovie och och tog filerna ifrån min nex5n och gjorde om dem till .mov format med clipwrap. Detta gjorde att allt flyter på ganska lätt. Men min mac är ifrån 2009 och final cut blir alldeles för krävande för den. Men jag har en pc som är lite nyare med en i5:a och dubbla grafikkort så tänkte börja redigera i Lightworks, men när jag gjorde samma sak och la in .mov filerna i Lightworks blev allt till en väldigt seg sirap. Uppspelningen hackade väldigt mycket och redigera nått var nästan omöjligt. Så till min fråga: Kan jag konvertera mina Nex5n filer till något annat format som Lightworks tycker om? Eller måste jag helt enkelt köpa en ny dator :( Tacksam för svar/ Defuncta 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Jag antar att Sony Vegas klarar av det bättre, speciellt de nyaste versionerna. Movie Studio-varianten är inte så dyrt. Finns trial att pröva. Annars testa att konvertera till DVCPRO HD som LWKS ska gilla utan att köpa några plugins. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Vad gjorde du om dom till då? .mov kan vara nästan precis vad som helst. 1TB/sek 8K okomprimerat? H264? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 QuickTime har inget stöd för Sonys AVCHD-ström så jag fattar inte riktigt vad clipwrap gör. Mer än att det blir segt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts