filmkotten Postad 10 april 2013 Postad 10 april 2013 Hej. Fick i går min nya imac med OS X 10.8.3. Efter installation kan jag ej köra prewiev premiere cs6 med spacetangenten. Har varit inne på keyboard shortcuts och kollat och där är allt rätt. Playtangenten funkar inte heller. Behöver snabb hjälp 0 Citera
Max_H Postad 10 april 2013 Postad 10 april 2013 Och start-stopp toggle är satt till Spacebar? //Max 0 Citera
filmkotten Postad 11 april 2013 Författare Postad 11 april 2013 Och start-stopp toggle är satt till Spacebar? //Max Allt fungerar. Däremot verkar det vara något med audio hardware. Jag skiftade till Built in output och då funkade det. Skiftade sedan tillbaka till system default och det funkade där också. Märkligt. Har däremot ett annat problem gällande uppstart av premiere. Det tar ca 4 min att atrta upp programmet. Man kan tydligt se när den läser in komponenter/plugin. Det går väldigt långsamt. Har gort ominstallation igen med samma resultat. I min macbook pro tar det max 30 sek att öppna programmet. 0 Citera
Max_H Postad 11 april 2013 Postad 11 april 2013 Intressant... min Macbook Pro (SSD) öppnar på ca 8 sek. Har du några extra VST-pluggar i? Har du installerat senaste CUDA drivern? http://us.download.nvidia.com/Mac/Quadro_Certified/5.0.45/cudadriver-5.0.45-macos.dmg (Se till att köra CUDA acceleration och inte Open Cl - nVidia och Apple har ändrat lite i Open Cl protokollen så det är segt som F-N i Open Cl med just 10.8.3) //Max 0 Citera
filmkotten Postad 12 april 2013 Författare Postad 12 april 2013 Intressant... min Macbook Pro (SSD) öppnar på ca 8 sek. Har du några extra VST-pluggar i? Har du installerat senaste CUDA drivern? http://us.download.nvidia.com/Mac/Quadro_Certified/5.0.45/cudadriver-5.0.45-macos.dmg (Se till att köra CUDA acceleration och inte Open Cl - nVidia och Apple har ändrat lite i Open Cl protokollen så det är segt som F-N i Open Cl med just 10.8.3) //Max Hej. Dom pluggar jag använder är red giants paketen samt Twixtor för AE. Tankade precis ner din länk och installerade. Var ändrar jag till CUDA acceleration? För om det är där jag tror (project settings) så är det gråmarkerat (går kanske bara med "hack"). Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Ps Nu öppnar han premier på ca 10 sek:) 0 Citera
Max_H Postad 12 april 2013 Postad 12 april 2013 Ok. Du får köra med Hack och hoppas på det bästa. (Googla på Premiere Pro Mercury Engine hack så hittar du X träffar) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.