blund Postad 6 mars 2003 Postad 6 mars 2003 Själv har jag precis börjat jobba med Premiere 6.0. Som det är nu måste jag först rendera hela filmen (export->movie) innan jag kan se hur mina transitions ser ut. Renderingsprocessen tar runt 15 h bara för ca. 9 min film med en kvalitet på 3.55MB/s. Fråga 1: Hur gör jag för att se övergången direkt på skärmen (previewfönstret)? Fråga 2: Hur får jag ner tiden på renderingsprocessen? Obs. Min dator ligger på 1.8 Mhz, 256 MB RAM å bör väl vara tillräcklig? 0 Citera
Seven Postad 7 mars 2003 Postad 7 mars 2003 Hmm.. Om jag inte minns fel så kan du hålla ner "alt" eller "chift" klickar och drar över klippet. 0 Citera
roger_74 Postad 8 mars 2003 Postad 8 mars 2003 Om du känner för att prova något annat så testa Vegas 4. Där kan du se alla effekter direkt, även på TV via firewire. Går man i skolan så kan man få programmet för en spottstyver och ändå får man full licens (man får tjäna pengar på programmet), det är ganska ovanligt. 0 Citera
robbadobb Postad 10 mars 2003 Postad 10 mars 2003 Du kan inte göra "real time previews" i premiere ver.6.0 utan först i 6.5. Trots detta bör du kunna se det mycket snabbare med tanke på din datorkapacitet. Ifall du har massa effekter (slow motion, färgkorr) inblandat i dessa 9 min kan det dock ta en ansenlig tid. Då behöver du ett realtidskort (antar att du inte har det utan bara vanligt firewire). Annars vet jag inte! MVH Robert 0 Citera
blund Postad 12 mars 2003 Författare Postad 12 mars 2003 Något realtidskort har jag inte. Kanske problemet ligger där... Vegas 4 verkar intressant. Ska kika närmare på det! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.