Gå till innehåll

Nybörjarproblem i Premiere


blund

Recommended Posts

Själv har jag precis börjat jobba med Premiere 6.0.

 

Som det är nu måste jag först rendera hela filmen (export->movie) innan jag kan se hur mina transitions ser ut. Renderingsprocessen tar runt 15 h bara för ca. 9 min film med en kvalitet på 3.55MB/s.

Fråga 1: Hur gör jag för att se övergången direkt på skärmen (previewfönstret)?

Fråga 2: Hur får jag ner tiden på renderingsprocessen?

 

Obs. Min dator ligger på 1.8 Mhz, 256 MB RAM å bör väl vara tillräcklig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du känner för att prova något annat så testa Vegas 4. Där kan du se alla effekter direkt, även på TV via firewire.

 

Går man i skolan så kan man få programmet för en spottstyver och ändå får man full licens (man får tjäna pengar på programmet), det är ganska ovanligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan inte göra "real time previews" i premiere ver.6.0 utan först i 6.5. Trots detta bör du kunna se det mycket snabbare med tanke på din datorkapacitet. Ifall du har massa effekter (slow motion, färgkorr) inblandat i dessa 9 min kan det dock ta en ansenlig tid. Då behöver du ett realtidskort (antar att du inte har det utan bara vanligt firewire).

Annars vet jag inte!

MVH Robert

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...