Gå till innehåll

Flera kameror i Sync.


Blixten

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är rätt ny på det här med film och har fått ett flertal uppdrag att filma bröllop.

 

Det jag vill göra är att ha två - tre kameror och filma med och givetvis kunna få detta i sync sen.

Hur gör man? Måste jag tex spela in SMPTE kod på ljudspåren på alla kameror eller kan man få det i sync i redigeringsprogrammet efteråt.

Jag är inte intresserad av att spela in ljudet i kamerorna utan detta vill jag göra i min bärbara dator i ProTools.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har kört utan klappa och det har funkat bra ändå för mig. Huvudsaken är att du är noga. Jag antar att ljudet på båda kamerorna ändå spelas in och då är det ju bara och kolla på bilden och lyssna på ljudet så du vet ungefär vart du ska börja. Sen stänger du av ljudspåret i redigeringsprogrammet på ena kameran sen lyssnar du till till ljudet av den kameran som inte syns och sen kolla om det stämmer överens.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...