Lallaren Postad 21 mars 2013 Postad 21 mars 2013 Vore kul att sammanställa en lista på vilka utbildningar som Sveriges idag framgångsrikaste skådespelare, regissörer och filmtekniker har gått. Jag kan börja och så kan folk fylla på med tiden. Jonas Åkerlund: Ingen Vad jag vet har inte Jonas Åkerlund någon filmutbildning bakom sig. Jonas Åkerlund började sin filmkarriär efter att visat sig vass vid klippbordet i filmproduktionsbolaget Mekano i Stockholm. 0 Citera
Quantum Postad 9 maj 2013 Postad 9 maj 2013 Daniel Espinosa: Stockholms Filmskola och Den Danske Filmskole Lisa Aschan: Stockholm Filmskola och Den Danske Filmskole Malik Bendjelloul: Spelade i Ebba och Didrik, sedan filminriktning på skola i Kalmar (någon som kan fylla i med namn) Babak Najafi: Dokumentärregi på Dramatiska Institutet (nu Sthlm Dramatiska Högskola) ...För att nämna några. Det finns inget som säger att du måste gå filmskola för att bli framgångsrik. Men det skadar inte att ha på papper. Jag antar att du frågar för att du själv undrar hur du ska göra? 0 Citera
PabloFernandez Postad 10 maj 2013 Postad 10 maj 2013 Och jag är självlärd...... ....Kanske därför jag inte är en stjärna HAHA 0 Citera
Lallaren Postad 7 juni 2013 Författare Postad 7 juni 2013 Japp. Tittar lite på olika utbildningar, men tror jag skippar det. Vill ändå titta på utbudet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.