filmkotten Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Hej gjorde ett litet test med rendering på en sekvens från förra året. Renderingen från AE tog då 1 tim 13 min Gjorde exakt samma rendering idag och då tog det 1 tim 59 min från AE. Jag gjorde det från en Imac Processor 2,93 GHz Intel Core i7 Minne 12 GB 1333 MHz DDR3 Grafik ATI Radeon HD 5750 1024 MB Programvara Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63). Funderar på att köra thunderbolt med en skaplig ssd disk till detta. SSD disken till alla mina filmprojekt. Skulle detta kunna hjälpa mig att få ner renderingstiden... eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Var det med samma dator och samma version av AE? SSD med Thunderbolt hjälper i vissa fall och i andra fall inte så mycket. Är det en rendering där AE måste tillbringa mycket lång tid på varje ruta blir inte skillnaden så stor (och tvärtom). Men kör du AE CS6 med diskcaching på en snabb SSD är skillnaden för "every day work" stor. //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 Tack för svaret. Ja det är samma dator och samma förutsättningar. AE projektet är ganska komplext med mycket motion. Normalt arbete består av reklamfilmer a´20-30 sek och 5-6 rena klipp med och några justeringslager för grading, och där funkar det förståss bra. Däremot om jag lägger på magic bullet looks på ett justeringslager på ett 20 sek sekvens i premier så tar det ca 45 min att rendera ut till QT H264. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Sitter just nu och funderar på om jag skall köpa den nya iMacen: Apple iMac 27" Quad-Core i7 3.4GHz, 8 eller 12GB RAM, 768GB SSD samt GeForce GTX 680MX på 2GB Specialkonfiguration med fyrkärnig Intel Core i7-arkitektur på 3,4GHz, enorm SSD och vass GTX 680MX-grafik. Vad tror Ni om denna maskinen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Nice. Det är dock problem med nVidia's drivers i största allmänhet med den. (Både FCPX, Motion, AE, mfl har problem). Kommer givet att lösa sig, men just nu då... //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Oj då, det lät inte så kul. Nu är det ju iof minst 4 veckors leveranstid och mycket kan ju hända under den tiden. Är det allvarliga problem med nVidia´s drivers. Vilka problem kan jag i nuläget i så fall räkna med att få? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Enkelt beskrivet: Det kraschar med GPU acceleration - och det är som sagt inte bara i Adobes program, även Apples egna. //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Ok jag förstår, kan du rekomendera något annat så att jag får ett lugnt och behagligt arbetsflöde;) Vill helst fortsätta med iMac. fick en offert från macoteket på följande annars: MD096_I7_16_1TBFD Apple iMac 27" Quad-Core i7 3.4GHz, 16GB RAM, 1TB Fusion Drive Specialkonfigurerad med extra snabb Core i7-arkitektur på 3,4GHz, 16GB RAM samt Fusion Drive skiljer ca 5000:- Skulle detta vara en bra lösning? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts