EzekielMartyr Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Jag kom på en till sak angående objektiv. Jag är som sagt intresserad av att skaffa wen Wide-converter till min videokamera. Men hur vet man vilka modeller som passar? Jag har en Canon Mvx3i, hur ser jag då vilka Canon objektiv som passar till min kamera? Passar alla? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Hej. Några objektiv till Canon DM-MVX3i för utom det som (sitter fast) på din kamera finns inte! men olika "konverter's" finns till alla kameror typ. Det viktigaste och nästan enda du behöver kolla upp är filterdiametern, som är 46mm på din kamera. Sen är det klokt att kolla in det objektiv (4,7-47 mm) och Zoom (10x) för att inte få för extrem vidvinkel och få konvertern eller motljus skyddet med i bild osv. Men det är simpelt! Kolla in någon butik på nätet och beställ! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Ahh, nu förstår jag! Tack så mycket! :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts