Borren Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Hej, nästa tisdag har jag bokan en foto studio här i Göteborg. Jag vill lära mig lite greenscreen då jag vill lära mig lite om varje inom film. Är bara 16 år men brinner för att lära mig osv. Så jag tänkte kolla lite saker med er. Hur borde jag förbereda mig? Har inga direkta planer hur de kommer se ut men iallafall testa lite olika tekniker. Samt så undrar jag om de finns något slags 'preview' program så man ser hur det blir i realtid. Tacksam för svar! =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolt_jokern Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Se till att du får jämnt ljus på greenscreenen. Det underlättar väldigt mycket. Vilken kamera ska du använda? Känner inte till något aktuellt program men det finns säkert om du googlar lite. Ett program som jag använde för några år sedan var Adobe Ultra. Men det finns nog inte längre/uppdateras inte längre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts