filmkotten Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Hej, jag har någonstans sett hur man direct i AE kan göra ett mynt, dvs metallisk yta samt djupet på kanten runt om. Någon som kan hjälpa mig att hitta denna tutorial någonstans så vore jag för evigt tacksam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 man kan göra det med Elements 3D plugin men du behöver 3D modellen. kolla VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Du KAN göra det med CS6 raytrace funktion, men den stöder inte texturering, bumpmapping mm. Så Element är nog att föredra, även om den kostar. //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted January 11, 2013 Author Share Posted January 11, 2013 Tack för Er hjälp. Element 3D plugin får nog införskaffas. Provade däremot raytracefunktionen och där dök det upp en hel del godsaker. (hade ingen aning om den funktionen). Så akut löste jag det med platt Ai-fil med textur och tog in den i AE. Stroke, Kamera och belysning och raytracefunktionen löse det hjälpligt för denna gång. Återigen stort tack för Era tips. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Extra note (och det mest användbara): Man kan gör om Illustrator-eps;er till Shape-layers som kan göras om till 3D-objekt. (Ex 3D logotypes etc) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Jättebra tips, detta är en funktion som jag kommer att vilja använda i en hel del projekt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts