quentin Postad 11 december 2012 Postad 11 december 2012 Hej! Har tänkt mig att köpa en systemkamera där minst 75% av användningen kommer vara till filmning och därför är det filmfunktioner som det ligger fokus på i valet av kameran. Det är tre stycken jag väljer emellan: Sony SLT-A37 Nikon D5100 Canon EOS 600D Vilken är den bästa för filmning i allmänhet? Sen finns det ju också EOS 650D vilket verkar som egentligen verkar som det bästa köpet. Ligger lite över budgeten dock. Kommer mest använda den till kortare spelfilmer på hobby-nivå :) 0 Citera
quentin Postad 11 december 2012 Författare Postad 11 december 2012 Tack för ett snabbt svar! Fungerar det medföljande objektivet (18-55) någorlunda för filmning eller borde jag köpa ett annat? 0 Citera
quentin Postad 11 december 2012 Författare Postad 11 december 2012 Okej, tack :) Ifall jag dock skulle vilja ha ett annat än standardobjektivet, vilket är det då som gäller? (för att användas "allround") 0 Citera
quentin Postad 12 december 2012 Författare Postad 12 december 2012 Ok :) Sista frågan: Tycker ni att det är värt att lägga ner de extra pengarna som 650D kostar, eller kvittar det? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.