gonefishing Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Letar efter en laptop nu som ska kunna klara av att klippa och redigera längre material filmat med en 550d. De program jag tänker använda är: Nyaste Premiere Pro, After Effects och även CineStyle Color Assist. Om någon skulle ta fram den billigaste laptopen eller i alla fall de minimumkrav som funkar skulle det vara jättesnällt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 Har bestämt mig för en stationär dator för att få ner priset. Jag antar att i7 och 8gb ram är minimum? Vilket grafikkort rekommenderar ni? Ska jag ha SSD? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pehrbau Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 8 GB är i underkant - öka gärna till åtminstone 12. Minst två fysiskt separata diskar (alltså inte bara partitioner). Det finns många inlägg här om grafikkort. Välj ett kort, som är OK för AfterEffects. Kolla på Adobe vilka kort de har godkänt för AE. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 Okej, då är jag med. Funkar det att ha en intern och en extern hårddisk, eller rekommenderas det att ha minst två interna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts