nicke Posted March 2, 2003 Share Posted March 2, 2003 Halloj! Jag håller på med en film är mycket bluesreen används och jag ska ha datagjorda bakgrunder. Jag använde Phtshp till en början men den riktiga 3d-effekten blev det aldrig över bilderna... Vilket program bör jag investera i?? Jag är öppen för alla förslag! /Nicke 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted March 2, 2003 Share Posted March 2, 2003 Maya.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicke Posted March 2, 2003 Author Share Posted March 2, 2003 Åh helvete! $6999 eller $1999 för progget! Får nog ta mig en extra funderare innan jag investerar i det! Men tack ändå... Andra förslag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UngeherrPeter Posted March 2, 2003 Share Posted March 2, 2003 Skall du 3d animera bakgrunderna eller vill du ha ett composetingprogram där du kan slänga in bakgrunder, göra lite kameraåkningar och få till ett djup i bilderna?? Är det composetingsom gäller så är After effekts eller Combustion bra val.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicke Posted March 3, 2003 Author Share Posted March 3, 2003 Ok, det var det jag var ute efter. Ska jämföra lite priser och så... Ännu mer förslag? Höll på att glömma "tack":et 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted March 3, 2003 Share Posted March 3, 2003 Testa att ladda hem tutorials först, så kan du ju bestämma dig sen. lite dumt att punga ut flera tusen sen inser du att programet inte var så bra... /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicke Posted March 3, 2003 Author Share Posted March 3, 2003 Varför inte! Mitt intelekt är ytterst begränsat! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seven Posted March 3, 2003 Share Posted March 3, 2003 Det finns ju billigare alternativ.. Strata 3D är inte så dyrt.. (allt är ju relativt) Om du vill testa program finns det fullt fungerande program av t.ex Maya! http://www.aliaswavefront.com/en/products/maya/ple/index.shtml Du får visserligen en vattenstämpel på bilderna, men ska du testa så... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted April 10, 2003 Share Posted April 10, 2003 Strata 3d är ett gratis 3D program som är riktigt bra...... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_filmmaker Posted May 6, 2003 Share Posted May 6, 2003 Jag anvnder 3ds max kan gärna hjälpatill... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts