Gurra83 Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Hur funkar det om man köper kodakchrome 40 utan framkallnings kostnaden betald? Hur betalar man det när man ska skicka iväg filmen?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppsala BildTeknik Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Varför skulle man köpa utan framkallningen betald? Och framförallt var i Sverige? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagwall Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 http://www.scandinavianphoto.se/?64001 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppsala BildTeknik Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Jag trodde att det som frågades efter var K40 utan framkallningen inkluderad i priset.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagwall Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Sorry, jag missförstod dig nog... "Varför skulle man köpa utan framkallningen betald? och framförallt var i Sverige?" Jag trodde du menade var man kunde köpa Super 8 film i Sverige... Du har rätt, sorry... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppe Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men jag tror att det inte går att köpa K40 utan framkallning. Det ingår alltid framkallning på K40. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppsala BildTeknik Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 I USA ingår framkallningen aldrig (nuförtiden), kanske är det därifrån hela idén om att köpa utan framkallning kommer? För övrigt så är det ca: 50% billigare med K40 i USA (även om man räknar med priset för framkallning). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gurra83 Posted February 18, 2005 Author Share Posted February 18, 2005 Ja..det var det som var funderingen. Verkar dock vara ganska förmånligt att beställa från http://www.hollywood-shop.com Dom tar ca 178:- /K40 inkl. moms om man bställer 10st. Detta med frakt från Tyskland. 1 styck kostar 19.90 euro 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielwatson Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 är det någon som prövat att exponera gammal film, typ 5-10 år efter bäst före datumet ? reslutat ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppsala BildTeknik Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Filma inte något viktigt med gammal film. Men visst kan man filma med film som ""bäst-före-datumet" har gått ut på, hur resultatet blir beror mycket på hur filmerna har förvarats (helst kallt). Du kan få kassa färger, typ allt blir lite blåaktigt eller rött i färgen osv. Jag läste att någon hade filmat med film från -80 talet och de fick ett kraftigt rödstick i färgen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilavs Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Priserna på kodachrome 40 S-8 är betydligt lägre i Tyskland, ca 163 SEK om du köper 10 rullar, för att vara exakt 178,90 EUR inklusive frakt till Sverige. Bank avgift 10kr för överföring av summan "EU-betalning". Kolla på http://www.wittner-kinotechnik.de Mycket seriösa att handla med allt fungerar perfekt, kommunicerar på engelska. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts