Gå till innehåll

Flytta redigerat material från ett pågående projekt till ett annat, premiere elements


skogsmullen

Recommended Posts

Hej!

Skulle behöva lite hjälp. Redigerar lite familjefilmer med barnen, semestrar och dyl. Amatörmässigt på lägsta nivå ;) Men iaf, just nu har jag 2 projekt öppna i premiere elements som jag jobbar med. Har några färdigklippta scener som jag skulle vilja få över till det andra projektet. Kan man och hur i så fall??

Prövade att spara i AVI-format, det stod nämligen att det var till för redigering i permiere. Men då kunde jag inte hämta upp det för....codec fattades? Eller nåt, minns inte nu.

Hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Ett vanligt missförstånd är att AVI är ett videoformat, mera korrekt är att det är en sk "Container" eller sk "Wrapper".

En AVI-fil kan innehålla en massa sk "Codecs" vilket är själva kompressionstypen.

 

Vilket format är dina originalfiler i?

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, som sagt...jag vet vilka knappar jag ska trycka på för att få fram min film, men hur å vad allt betyder sätter jag mig in i när jag orkar hålla mig vaken längre än tio på kvällarna....dvs när ungarna blivit stora...

Vilket format? Vet ej, under redigering så står det avi under alla scener. Sen bränner jag ju bara ut filmen på dvd....

Har jag svarat på din fråga?? :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Har bara 11 installerat, men du borde kunna exportera dina färdiga scener som en AVI (via menyn Dela Ut > Fil för dator eller så), med preset för DV PAL (4:3 eller 16:9). Det bör inte ge något felmeddelande, codecen ska installeras när du installerar Elements.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du startar ett nytt projekt, importerar en fil, lägger den på en timeline och försöker exportera den till en fil för datoruppspelning eller vad det kan heta på svenska (om det är den svenska du kör).

 

Fungerar det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...