anders10 Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Hej! Kan man bli stämd eller råka illa ut om det hörs ett radioprogram i en film? Det handlar om ca 20-25 sekunder. Eller kan man bli skyldig att betala något? Det handlar inte om musik utan en nyhetsuppläsning. Vänligen Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Bra fråga. Vill också veta det. Kan ni inte bara ta bort den och lägga in en egen? ni får i så fall eftersynka skådisarna såklart men kan vara värt om man tror man kan bli stämd. Men som sagt. jag vet inte hur lagen ser ut på den fronten.... eller nån annan front... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Kanske skulle förtydliga lite. Det är så att jag gärna vill ha det med. Men inte om jag får stora problem för det! Speciellt eftersom det handlar om så pass lite tid kanske till och med under 20 sek. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Det kan du få feta problem för om du inte clearar det. Generellt gäller att ALLT du inte äger upphovsrätt till kan komma tillbaks och spöka för dig. Det är inte säkert att det händer nåt, men det finns alltid en risk. Själv gör jag enbart egna radioprogramsbitar till det jag gör. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Ok. Tack för det. Hade det på känn.. Synd för det hade blivit en häftig effekt i filmen. Får väl komma på något annat istället så jag kan sova gott om natten! Tack så mycket för ditt svar. Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Gör en exakt kopia av det. då kan dom inte säga nått och du har fortfarande samma grej i filmen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Haha! Bra ide.. Dessvärre har jag en bred sydskånsk/malmöitisk dialekt och programmet sänds på rikssvenska. Det hörs för jävligt när vi skåningar försöker härma stockholmare. Ungefär som när en dansk försöker prata svenska. Det bara skär rakt igenom på mindre än två sekunder! Men kanske värt ett försök ändå.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts