Spaceromancer Postad 5 september 2012 Postad 5 september 2012 Jag får Mac OS error -208 och -50 när jag försöker konvertera MTS-filer med Toast. Jag har kollat på nätet vad felkoderna betyder i klartext men det har inte hjälpt mig att fixa problemet. Det ofärdiga filerna som kommer upp på skrivbordet går inte att flytta på eller slänga. Jag måste starta om datorn för att de skall försvinna. När jag tittar på MTS-filerna med Toast Video Player så är dom väldigt ryckiga. Som om det skulle saknas material i klippen. Det är inte min kamera som använts utan jag har kopierat MTS-filerna från en kompis hårddisk till min. Inforutan säger MPEG Transport Stream och MediaInfo Mac ger följande information: Video codec: AVC Audio Codec: AC3 File Format: BDAV Codec Profile: High@L4.2 Frame Rate: 50.000 fps Scan Type: Progressive Color Space: YUV Codec Settings (Summary): CABAC / 2 Ref Frames Video Stream BitRate Mode: VBR Bit Depth: 8 bits Audi Stream BitRate Mode: CBR Number of Audio Channels: 6 Någon som vet vad som gått fel och om jag kan göra något för att kunna använda filerna? 0 Citera
Spaceromancer Postad 5 september 2012 Författare Postad 5 september 2012 Klipp med 25 fps interlaced går att konvertera som vanligt. 0 Citera
PabloFernandez Postad 6 september 2012 Postad 6 september 2012 Jag får Mac OS error -208 och -50 när jag försöker konvertera MTS-filer med Toast. Jag har kollat på nätet vad felkoderna betyder i klartext men det har inte hjälpt mig att fixa problemet. Det ofärdiga filerna som kommer upp på skrivbordet går inte att flytta på eller slänga. Jag måste starta om datorn för att de skall försvinna. När jag tittar på MTS-filerna med Toast Video Player så är dom väldigt ryckiga. Som om det skulle saknas material i klippen. Det är inte min kamera som använts utan jag har kopierat MTS-filerna från en kompis hårddisk till min. Inforutan säger MPEG Transport Stream och MediaInfo Mac ger följande information: Video codec: AVC Audio Codec: AC3 File Format: BDAV Codec Profile: High@L4.2 Frame Rate: 50.000 fps Scan Type: Progressive Color Space: YUV Codec Settings (Summary): CABAC / 2 Ref Frames Video Stream BitRate Mode: VBR Bit Depth: 8 bits Audi Stream BitRate Mode: CBR Number of Audio Channels: 6 Någon som vet vad som gått fel och om jag kan göra något för att kunna använda filerna? Det var ett tag sen men jag har för mig att jag lyckats konvertera MTS filer med iSkysoft iMedia Converter 0 Citera
Spaceromancer Postad 6 september 2012 Författare Postad 6 september 2012 Jag hittade Wondershare Video Converter Ultimate men den konverterar inte till ProRes. Men det blir i alla fall filer som går att använda. Jag har aldrig tidigare haft problem med Toast men dom här filerna ville den inte ha att göra med. 0 Citera
pcmasterx Postad 25 mars 2013 Postad 25 mars 2013 Du kan använda AppGeeker Video Converter för att konvertera MTS till MOV-format. convert mts to mov Verktyget fungerar för mig. 0 Citera
Spaceromancer Postad 25 mars 2013 Författare Postad 25 mars 2013 Jag köpte Wondershare Video Converter Ultimate och med den så fungerade det. Den konverterar också till ProRes. Jag misstänker att 50p är boven till varför Toast inte klarade av det. 0 Citera
kalamindi Postad 28 mars 2013 Postad 28 mars 2013 Jag använder ClipWrap som jag tycker fungera mycket bra 0 Citera
kalamindi Postad 3 april 2013 Postad 3 april 2013 Det går bra att köra mts filerna direkt i FCP 7, prova. 0 Citera
Spaceromancer Postad 29 april 2013 Författare Postad 29 april 2013 Hur funkar det menar du, när det inte ens går att importera dom in i programmet? 0 Citera
kalamindi Postad 11 maj 2013 Postad 11 maj 2013 Hur funkar det menar du, när det inte ens går att importera dom in i programmet? Jag tror att en plug-in som jag installerade från panasonic är orsaken att den fungerar i min dator. AVCHD clips from Panasonic AVCCAM – plug-in for Final Cut Pro 7 | FINAL CUT PRO TRAINING Tyvärr den fungerar bara om filerna kommer från panasonic kameror. Din problem kan vara att du kopierade bara mts filer, rätt sätt är att kopierar hela PRIVATE mappen inte bara mts filerna, metadata till filerna ligger på andra ställe i Private mappen och därför mappen struktur måste behållas. tex. om "finder" vissa 6 mts filer, FCP7/FCPX kommer vissa de som bara 4 mts filer. 0 Citera
Spaceromancer Postad 18 maj 2013 Författare Postad 18 maj 2013 Din problem kan vara att du kopierade bara mts filer, rätt sätt är att kopierar hela PRIVATE mappen inte bara mts filerna, metadata till filerna ligger på andra ställe i Private mappen och därför mappen struktur måste behållas. tex. om "finder" vissa 6 mts filer, FCP7/FCPX kommer vissa de som bara 4 mts filer. Det stämmer. Jag testade att kopiera hela mappen efter instruktioner, men eftersom det inte funkade hur jag än försökte, så tröttnade jag till slut och kopierade bara MTS-filerna. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.