OP5 Postad 2 september 2012 Postad 2 september 2012 Har en PC med bla Adobe encore CS4. Har en film som HD-fill (1080p) som jag gärna på något sätt skulle vilja bränna så den går att spela i en Bluray spelare. Fast jag hare ingen BD brännare. Vad har jag för alternativ? Såg bla detta förslaget. Burn AVCHD with ImgBurn - AfterDawn: Guides ALLA tipps och tricks ang detta godtages gärna. ---- Har en fråga till, är inte alls hemma på BD authoring, provade i Encore och exporterade till hårddisken och fick då i projektmappen två mappar, en som heter BDMV och en som heter CERTIFICATE. I BDMV mappen ligger sedan en massa mappar, och själva videofilen ligger i STREAM mappen. Om man skall pressa en BluRay, är det då båda mapparna (BDMV och CERTIFICATE) som skall skickas? Hur går det till? 0 Citera
Tomas film Postad 4 september 2012 Postad 4 september 2012 Hej! Att bränna HD material till DVD och sedan se på det i en stationär BD-spelare har jag inte provat men tror inte det är möjligt. Eftersom DVD inte återger HD material vad jag vet så kan Du dra in Hd materialet i premiere och exportera det som Sitter själv och jobbar med BD-brännare. Dom är inte så dyra så förslagsvis inköps en sådan. Du kan sedan bränna direkt från encore (kommando build) till BD-disk eller spara projektet som en BD image. Hela BD imagen bör Du kunna se som en projektmapp som Du drar in i brännarprogrammet utan underordna mappar, ange sedan burn disc from image så har du en exakt kopia av encoreprojektet som kan spelas i stationär bd-spelare. Mvh Tomas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.