AndTuts Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Hej, jag såg att någon hade postat denna video och frågade samma sak som jag tänker fråga nu. Nämligen hur gör man en 2Danimerad film som skall ligga på en spelfilm? Kan man göra det i Flash? Är det bästa sättet att man animerar filmen med en grön bakgrund och sedan använder chroma key för att få in den i spelfilmen? Ungefär som här: Tack 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Rendera ut de animerade objekten med en alpha-kanal så lägger du över animationen på videon i ett compositing-program. Använd inte green screen. Good Luck! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbetter95 Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 allså jag vet inte, men kan inte hålla på, jag ser inte att de är så att det tar så länge tid, varför tror ni att det tar så långt tid? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts