Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Tänkte inhandla en Röde lapel lavalier mygga. Riktigt bra ljud för pengarna kom jag fram till, dock förstår jag inte om extra ström behövs till den? Jag har en kamera som ger 48v via XLR kontakten så det är inga problem, har även en DSLR som inte ger ström ut till micken.

Ser klipp på youtube där man kör den utan ström direkt in till dslr kameran, men sen läser man med om att den behöver extra ström... Så, vilket gäller, klarar man sig utan fantommatning om jag hade kört det direkt via min DSLR? Vad skulle hända om man glömmer att mata ström till den via XLR kontakten på min stora kamera?

Danke!

Postad

Hejsan Danke

Gjorde en snabb sökning på nätet:

RØDE Microphones - Lavalier

Här kan man tydligt se att denna mick behöver någon form av +48v så om inte din kamera kan leverera detta så blir det till att köpa en liten box med batterier som kan förse micken med +48v. Har inte sett klippet på youtube men kort sagt så borde micken inte funka utan +48v

Exempel på lösningar:

AKG B 29 L - Thomann Cyberstore Sverige

Audix APS-911 - Thomann Cyberstore Sverige

Vet inte om detta var till någon hjälp

/Micke

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...