Cameraguy Postad 1 september 2012 Postad 1 september 2012 Tjena! Tänkte inhandla en Röde lapel lavalier mygga. Riktigt bra ljud för pengarna kom jag fram till, dock förstår jag inte om extra ström behövs till den? Jag har en kamera som ger 48v via XLR kontakten så det är inga problem, har även en DSLR som inte ger ström ut till micken. Ser klipp på youtube där man kör den utan ström direkt in till dslr kameran, men sen läser man med om att den behöver extra ström... Så, vilket gäller, klarar man sig utan fantommatning om jag hade kört det direkt via min DSLR? Vad skulle hända om man glömmer att mata ström till den via XLR kontakten på min stora kamera? Danke! 0 Citera
cherryfields Postad 2 september 2012 Postad 2 september 2012 Hejsan Danke Gjorde en snabb sökning på nätet: RØDE Microphones - Lavalier Här kan man tydligt se att denna mick behöver någon form av +48v så om inte din kamera kan leverera detta så blir det till att köpa en liten box med batterier som kan förse micken med +48v. Har inte sett klippet på youtube men kort sagt så borde micken inte funka utan +48v Exempel på lösningar: AKG B 29 L - Thomann Cyberstore Sverige Audix APS-911 - Thomann Cyberstore Sverige Vet inte om detta var till någon hjälp /Micke 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.