Prell Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Arbetar sedan tidigare som frilansjournalist, har lite erfarenhet av foto och bildhantering i datorn. Har träffat en jäkligt intressant människa och känner plötsligt för att börja filma. Kommer att filma personen i sin vardag men främst undernintervjuer. Eftsom deet är min första film tänker jag inte ens tanken att ev sälja filmen utan den kommer endast att läggas upp på youtube. Kvalitet är inte viktigt, men jag vill såklart att det ska bli så bra det går. Har en del utrustning för ljussättning. Vad för videokamera skulle ni köpt för max ca 3000kr? Jag kan inte själv riktigt avgöra vad som är bra/dåligt när jag tittar på olika försäljares hemsidor. Ett krav är att det ska finnas ingång för externa mikrofoner. Får gärna vara ett omtalat märke typ canon, sony osv.. TACK för den tid ni tar för att hjälpa mig!:bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalamindi Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Funkar bra med panasonic GH1(youtube ljud) , Canon 550D(youtube ljud) och 1500-2000 till för en band baserad DVX100(ljud system på köpet). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Vad gäller nya kameror så finns det nog bara en som uppfyller dina krav (men då inkluderar jag att den ska ha en tillbehörssko och spela in i HD): Sony Handycam HDR-CX250E - Videokamera - Hitta lgsta pris, omdmen och information Den har inget hörlursuttag men det finns en ljudutgång som kanske är aktiv när man spelar in. För 500 spänn mer så får du hörlursutgång med: Canon Legria HF M406 - Videokamera - Hitta lgsta pris, omdmen och information 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts