pellelelle Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Utifrån bildkvalitet vilken kamera är att föredra? Begagnad (vet inte hur gammal dock) Canon XM2 för 4000 kr (Canon XM2 Videokamera | Skåne) eller en ny, "vanlig" HD kamera (Sony, Canon etc) för ungefär samma pengar? /Pelle 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Jag skulle köpa en Canon DSLR med filmfunktion istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellelelle Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Jag skulle köpa en Canon DSLR med filmfunktion istället. Nja...har en Nikon d800 men blir lite klumpigt att filma med i vissa situationer och vill inte köpa en massa filmtillbehör till den. En videokamera passar bättre till mina behov. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellelelle Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 För 4000:- i butik får du nån skräpig CMOS-kamera, hade hellre köpt den där. Förutsatt att du vill ha en SD-kamera....... Tänk på att ingenting varar för evigt dock. Ser ut som lite skavt på micken osv, kan vittna om väl använt. Man vet aldrig hur många band dom köttat, man kan bara hoppas att säljare är uppriktiga. Köp ett rengöringsband, gör köpet via Paysongaranti/internetgiro & gör ett "nöjd-kund" avtal med säljaren att du vill se så allt funkar som det ska. Hade jag gjort på en så gammal kamera. Hen vill nog trots allt bli av med den... Tack för tipset. Har förstått att bildkvaliteten är bättre även om den är något åldersstigen men känns lite osäkert att köpa en så begagnad kamera. Får nog ta en tankeställare om jag ska gå upp några tusenlappar och köpa en ny ändå. Hur mkt får man räkna med i pengar för en med främst bra bild? Avancerade funktioner i övrigt är inte så viktigt. Kanske är en "bandare", mini dv, man ska satsa på om bildkvalitet är viktigast utan att behöva lägga för mycket pengar...? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts