Fandango Posted August 15, 2012 Posted August 15, 2012 Jag tänker nu efter många års fundering försöka lära mig att göra masker och skulpturer och söker därför en lokal att hålla till i. Eftersom jag arbetar med något helt annat så behöver jag kunna få tillgång till lokalen på kvällar och/eller helger. Kanske finns det någon här som har en lokal och kan tänka sig dela tid och hyra? Hellst bör den finnas nära Danderyd där jag bor eller nära city där jag arbetar. Jag är 46år och har tänkt mig detta som en hobby. När jag blir duktig på masker så kan jag säkert hjälpa andra som har filmning som hobby :) Ha det så bra / Fandango 0 Quote
Fandango Posted August 21, 2012 Author Posted August 21, 2012 Nehej..det verkar inte finnas någon som har en lokal för uthyrning. Får hoppas på en mild vinter så att jag kan vara på balkongen :-) 0 Quote
Mattihp Posted August 22, 2012 Posted August 22, 2012 Blocket är nog bättre för frågor som denna. 0 Quote
Fandango Posted August 22, 2012 Author Posted August 22, 2012 Du har förmodligen rätt :-) Tack för förslaget. 0 Quote
Fandango Posted August 31, 2012 Author Posted August 31, 2012 Nu har jag fixat en hörna på min inglasade balkong där jag kan stå och joxa. Kanske blir det kallt i höst o vinter men jag får väll klä på mig ordentligt. Vet någon hur latex reagerar mot kyla? Nu är det bara att beställa det jag behöver vid nästa lön och sätta igång. 0 Quote
tokjocke Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Kyla kombinerat med masktillverkning är överhuvudtaget en dålig idé. De flesta material du använder härdar sämre i kyla för att inte tala om att sitta skulptera i kyla. Inte kul alls. Jag har hållit på förr om åren och är kanske sugen på att sätta igång igen om rätt lokal dyker upp, dvs billig hyra och nära Solna. Jag har dessutom en hel del utrustning. 0 Quote
Recommended Posts