Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Sitter i tankarna om att skaffa mig en Go Pro kamera. Men innan jag gör detta vill jag få lite kött på benen om bra redigerinsprogram för just filmerna från go pro.

Vad jag läst mig till så krävs det en del redigering för att filmerna ska bli bra med ljus etc, någon som har lite erfarenhet av att redigera filmer från denna kamera? Dela gärna med er, det uppskattas mycket! :)

Postad

Hej!

Kvaliten blir bra.

Du behöver inte förbättra om du enbart skall ha till privat bruk.

Jag gör inget annat än att ibland klippa bitar och foga samman med text och musik i SonyVegas Platinum

Med gratisprogram som VirtualDub och Deshaker kan man klippa och stabilisera GoPro-videos och spara till.avi filer.

Skall man lägga till text och musik kompletterar man med betalprogram.

Hälsningar

Postad

Jag tror en kompis till mig använder Windows movie maker. Det duger om du inte ska göra nåt avancerat. Gällande ljus osv så tycker jag att det brukar bli helt okej direkt från kameran.

Postad

OKej! Skönt att höra och tack för svaren. Visst kommer det antagligen mest att bli för privat bruk, det kan hända att man vill ladda upp på youtube eller liknande tjänster så det för ju inte se för taskigt ut. Men det låter ju inte som att det krävs allt för mycket arbete med filmerna för att få dom hyffsade. Man kanske lär sig var efter också. :) Man vill ju att det ska se riktigt snyggt ut!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...