VilleBergman Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Ska börja nian i höst och då sedan välja gymnasium. Den inriktning jag hade tänkt att välja är estetik och media, eller något liknande. Tips... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Det du får ut från att studera media är kontakt med likasinnade i din ålder (som om du spelar dina kort väl blir kontakter i framtiden), och verktygen för att på egen hand driva ditt lärande inom film. Det jag skulle rekommendera är att du tar kontakt med skolans lärare inom inriktningen du överväger, och frågar om deras kontakter och samarbete med externa företag och organisationer inom branschen. För när det kommer till kritan så är det bästa lärandet du får det som sker utanför skolan - och den bästa skolan är den som aktivt arbetar för att ge eleverna erfarenhet från den "verkliga världen" så att säga. Det är iallafall mina 5 cents på saken :bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts