PabloFernandez Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 För c:a 10 år sen, när jag jobbade med musik, fick jag chansen att skriva på med ett management i New York. Folk i Sverige avrådde mig från at skriva på och sa att det var en svår marknad att ge sig in på och att jag borde försöka få en bra grund här först. Så jag signade med ett Svenskt bolag, vilket var mitt livs största misstag. Nu har jag fått möjligheten att signa med ett Amerikanskt management/Agency,. Mer specifikt i L.A. Fast nu som regissör såklart. Vad är viktigt att veta när det kommer till att jobba där? Vad behöver man för papper/tillstånd. Har ni bra kontakter där? dvs. framförallt film-team & producenter. Kommer man bli överkörd av amerikanerna som folk vill påstå? Nån som kan dela med sig av erfarenheter? Även sånt som jag inte frågat kan vara av intresse. Stor tack 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shoomedia Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Det mest uppenbara är att det blir svårt att bo kvar här. Så det gäller att hitta något att leva av där. För den här branschen handlar mer om att finnas när man behövs än något annat. Amerikanska ambassaden hjälper till med work permit. Försäkringar är viktiga men dyra och svåra att få. Går något snett på en inspelning kan du bli skyldig miljoner även fast du inte har varit den som orsakat olyckan. Så var försiktigt med ansvarspapper... Jag skulle filma i Las Vegas då skulle den nödvändiga försäkringen kosta mellan 7000 och 10000 kr för ett par dagar. Och då var jag ett enmansteam... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 5, 2012 Author Share Posted July 5, 2012 Tack för infon. Väldigt bra att veta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 H-1B visa - Wikipedia, the free encyclopedia 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts