SimonFlack Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 En oerhört kort teaser för min kommande film "A Shattered Mind". Om det ser intressant ut, kolla gärna upp facebook-sidan för mer information, nyheter och mycket behind the scenes material! A Shattered Mind | Facebook Simon Flack | Director | Cinematographer 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Cool teaser, om jag dock skall klaga kändes det som vitbalansen var off i vartenda klipp, ganska "gulstick" på att amatörmässigt sätt, också ena stunden under/överexponerat osv. Försök lägga mer tid på color-gradingen, kändes inte som materialet levde upp till de snygga titlarna + flygfotot. Materialet skulle behövas poleras en del rent visuellt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Ser riktigt snyggt ut! :bire Taskigt bara att ljudet inte håller upp till samma kvalité som bilden, annars hade man lätt kunnat sälja in sig själv tanken att det här varit nånting man får se på bioduken snart. [EDIT] Ang. Ollers kommentar så, ja, färgrymden är bra snål, och mycket nog för att vi ska kunna utesluta Youtube's komprimering. Se över gradingen bara så :) (och kanske höra er kring om det finns någon som kan ta en titt på ljudet och se om det finns något att göra på den fronten också). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonFlack Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Cool teaser, om jag dock skall klaga kändes det som vitbalansen var off i vartenda klipp, ganska "gulstick" på att amatörmässigt sätt, också ena stunden under/överexponerat osv. Försök lägga mer tid på color-gradingen, kändes inte som materialet levde upp till de snygga titlarna + flygfotot. Materialet skulle behövas poleras en del rent visuellt. Tack så mycket! Kalla det inte för att klaga, konstruktiv kritik uppskattas alltid! Jag ska absolut lägga mer tid på Color Gradingen senare i post-produktionen men jag har "slängt ihop" de här klippen för att visa alla att något är på G så det blev ganska tillfällig style över det hela! Tack så mycket igen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonFlack Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Ser riktigt snyggt ut! :bire Taskigt bara att ljudet inte håller upp till samma kvalité som bilden, annars hade man lätt kunnat sälja in sig själv tanken att det här varit nånting man får se på bioduken snart. [EDIT] Ang. Ollers kommentar så, ja, färgrymden är bra snål, och mycket nog för att vi ska kunna utesluta Youtube's komprimering. Se över gradingen bara så :) (och kanske höra er kring om det finns någon som kan ta en titt på ljudet och se om det finns något att göra på den fronten också). Tack! Ljudet är också tillfälligt än så länge, ska justeras en del i redigeringen eller dubbas, allt för att det ska bli så bra som möjligt! Tack så mycket! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert1 Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Fått inspiration ifrån Dark knight rises trailern? :D Ser riktigt bra ut, keep up the good work. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonFlack Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Fått inspiration ifrån Dark knight rises trailern? :D Ser riktigt bra ut, keep up the good work. Omöjligt att inte få! ;) Men ja jag antar att det är en gnutta inspirerat! Tack så mycket! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts