david- Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Tjena, Släppte igår ett experiment där jag ville testa och se hur bra de verkliga färgerna såg ut direkt från kameran med mitt nya objektiv, Zeiss Planar 50mm 1.4. Så det här är utan någon färgkorrigering och grading som helst förutom att jag la till sharpen i Premiere. Har skrivit lite mer om testet här: http://davidhjlindberg.blogspot.se/2012/06/untouched-color-zeiss-50mm-14-test.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Planar *T ZE/ZF eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Planar *T ZE/ZF eller? Japp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert1 Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Riktigt fin färgåtergivning, tycker dock det är för mycket sharpening i post. Gillar lite mer mjukare bild. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts