Gå till innehåll

Under press - drama/komedi (kortfilm)


Splitterfilm

Recommended Posts

Detta är en film jag och två andra filmskapare gjort (vi kallar oss Splitterfilm). Den är 15 minuter lång och handlar om nervositet i skolan, gestaltat framförallt på ett komiskt sätt. Idén till filmen kom när jag för de andra berättade om en nervös redovisning jag gjort under högstadiet; vi påbörjade kort därefter manuset och kontaktade en skola för inspelningsmiljö.

 

Utrustningen består av en Canon 600D och ett Sigma 30/1.4-objektiv. Mikrofonen är en Zoom H2n och vi har redigerat i Adobe premiere pro CS5.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Överlag en genomarbetad film; historien ges tid att utvecklas och engagera, dessutom ett ämne som inte är uttjatat. Är imponerad av fotot och skådespelet är helt ok. En sak ni kan tänka på är att karaktären som talar inte alltid måste bli färdig före klippskifte; byt gärna klipp mitt i repliken oftare. Detta är en bra början, hoppas ni lär er än mer! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Den här filmen var riktigt imponerande gjord, hade grym bildkvalité och var dessutom enkel att relatera till! Idén bakom den var verkligen briljant och situationerna samt karaktärerna var både märkliga och roliga. Man förstår verkligen att ni har lagt ner mkt tid på att göra den. Hur lång tid tog det att göra filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Deluxe: Tack för omdömet! Ett bra tips vi ska tänka på till nästa gång.

 

ArTdECo: Roligt att du gillade filmen så mycket. Den filmades december 2011-mars 2012, men idén till den kom i juli 2011. Mellan juli och december var ett väldigt slappt förarbete, och i efterarbetet (mars-maj) var tempot inte heller högt. December-mars var de intensiva månaderna. Gör du själv film, eller hur kommer sig att du ser detta?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...