kristofer86 Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Vad tycks? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Trevligt. Många schyssta solnedgångar. Gillar hur klippet vid 2:43 ändrar karaktär. Du skulle kunna få mer dynamik genom att panorera/zooma i några av scenerna. Blir inte riktigt lika fräckt som när man har en slider och stegmotor, men det ger lite mer liv till timelapsen. Försök att få horisonten i mitten av bilden vid vidvinkel, åtminstone när den är så tydlig som i bohusgårdsklippet 2:03, så blir den rakare och lugnare att se på. Klippet efter var behagligare. Man kan även räta upp den efteråt om man vill ha med mycket himmel, men är lite bökigare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Helt okej. Tänk på att prova kompositionen innan du kör igång, även om naturen är vacker så är kompositionen egentligen det viktigaste. Jag har lärt mig att alltid bränna ett batteri & halvt minneskort på bara få "torde vara värt besväret i slutändan"-vinkeln... för risken att det blir blaj är fortfarande större än lyckad :birp Själv tycker jag största utmaningen är att hitta en personlig form inom timelapse, det har ploppat upp så många giganter inom timelapse senaste 2 åren att vi glada amatörer aldrig kan mäta oss utan monster-budget och häftiga locations. Då får man försöka hitta sin "egen grej" som gör att folk ändå orkar kolla. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts