filmkotten Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Hej. Har en Sony HVR-HD1000P kamera och har nu köpt till en mygga (Röde pinmic). Har den trådbunden och kopplar den direkt till kameran med 2,5 stereo teleplugg. Ingången är ok eftersom kamerans externa mic funkar klockrent. När jag kopplar in myggan så skrapar och glappar det. Har bytt mic 2 ggr med samma resultat. Tror inte att båda mickarna är trasiga. Har provat dom i Datorn och där är det inga problem. Har pratat med scandinavia photo som tror att det kan bero på att jag kör den trådbunden och vill sälja till trådlös enhet, vilket jag dock saknar budget till för tillfället. Har försökt läsa mig till det här med impedans m.m. (kamera mic kanske inte passar, vilket dock scandinavia photo påstår) Säger mig tyvärr ingenting. Någon som har ideér och kan mer om det här än jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Låter ju som att det är glapp i kamerans ingång, har du någon annan mik eller linjegrunka du kan testa att koppla in för att utesluta att det är kameraingången det är fel på? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 23, 2012 Author Share Posted March 23, 2012 Har kollat, inget glapp. Myggorna funkar i andra kameror är nu också konstaterat 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Vad har du för inställningar i kameran för ljud? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Jaha, så var det ordnat. Det var faktiskt så enkelt att den inta var phantommatning i kameran vilket påstods. Blev tvungen att inhandla trådlöst system Sennheizer ew112p. Nu funkar det klockrent. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ok bra att det ordna sig, men du hade alltså +48v från datorn när du testade där då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Ok bra att det ordna sig, men du hade alltså +48v från datorn när du testade där då? ja, vi gick via vårt externa ljudkort 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts