swempis Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Hej alla! jag får inte in min film till datorn min camera är en PANASONIC NV-GS15 men jag kan inte capture, och sedan förstår jag inte vilket format jag ska välja, när rutan "Settings" kommer upp när man startar premiere! oehört tacksam för svar! PS. jag börjar bli lite orolig om man camera är sönder, för jag förstår inte alls jag har USB 2.0 och Firewire på datorn och cameran! Kan du hjälpa mig? eller finns det någon sida på svenska steg-för-steg hur man ska göra i Premiere! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 För det första, kör med firewire. Senaste premiere krånglar minst vid capture. Annars finns det fina captureprogram tex scenanalyzer 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggan Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Har du valt vilken kamera du andvänder? Har du inte gjort det måste du göra det. I capture-fönstret finns det en flik med settings och där finns det under device control en knapp, options. Där väljer du vilken kamera du har. hoppas det hjälper! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Jag har en likadan kamera och den funkar inte att köra med USB men funkar prima med firewire. Inställningarna i början ska vara PAL och 4:3 eller vad det står sen är det ju bäst att välja 48000 hz på ljudet om man ska bränna till dvd tror jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts