Gå till innehåll

Ett projekt, flera format mm. (HV30, PE)


KKY

Recommended Posts

Jag har försökt söka på diverse forum om detta problem men för en nybörjare är allt hebreiska..

 

Det är så att för några år sedan påbörjade vi ett filmprojekt där vi använder oss av en HV30 för filmingen och Premiere elements 7 för redigeringen. Jag filmade första delen och editerade och allt var fine, men då tiden gick ville vi ha uppdaterat material så en annan person har filmat, med samma kamera, nytt material. Nu har det blivit problem att editera dessa i samma projekt på grund av att de är antingen filmade eller importerade i olika format.

 

Jag minns tyvärr inte vilket format jag använde för att importera mina videoklipp (kan jag se detta på något sätt?) men projektinställningarna är följande och allt fungerar perfekt:

 

Editing mode: HDV 1080i

25fps

frame size 1440x1080

 

Den andra personen säger sig ha (filmat?) och importerat i 1080p25. Han är tyvärr inte särskilt behjälplig med att svara på mina frågor så jag vet inte riktigt vad detta innebär, men det jag vet är att hans material inte funkar i mitt projekt. Filmen spelar inte upp ordentligt (ens efter rendering, som tar en evighet).

 

Så min fråga är: kan jag ändra hans material till mitt format? Om inte, kan jag importera materialet på nytt i rätt format eller är det så att om det redan är filmat i fel format så finns det inget att göra?

 

Tacksam för råd, hundratals timmars arbete håller på att gå förlorat. :-(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...