Kvitung Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Jag skulle behöva lite hjälp! Jag måste stiga ner från bror-duktig och "kan själv" tronen och be om hjälp, jag filmar med en Canon G12 och 5DII för skoj skull, och jag redigerar i PPro CS5. Vilket format är bäst att renderar i? i Adobe media Encoder när jag vill kunna ta med mig filmen och visa upp jag sitter med Mac men oftast har folk PC, eller DVD spelare.. Hjälp !! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 mov h.264 är ett bra all-round format som funkar på de flesta devices. Kombinerar bra kvalité med låg filstorlek 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 En DVD är enbart SD så spelar du in i HD är inte det något alternativ. H.264 som talats om ovan är nog i dagsläget bästa alternativet som minsta filstorlek i förhållande till kvalitét. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvitung Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Tack då är jag inne på rätt spår. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janko Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Japp, h264. Sedan kan du leka med bitraten som justerar kvalitén och då självklart filstorleken. En låg bitrate och upplösning kan vara bar om man ska be någon kolla på något man gjort för att bedöma exempelvis :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts