darko Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 om jag vill att kameran ska föreställa någons ögon/ögonlock... hur ska jag göra för att få det att se ut som att någon blinkar? finns det någon effekt man kan lägga på? har tillgång till adobe premier avid xpress i skolan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishmeatball Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 det lättaste e väl att göra två bilder i exempelvis photoshop och sedan importera dom i avid. förstår du hur jag menar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 När jag gjort en liknande effekt så gjorde jag bara en extremt snabbt fadande svartruta med en inruta & en ut. Var iof mest för att leka med effekten, spelade in med steady-befriad kamera & höll den i ögonhöjd medans jag gick omkring & filmade saker jag förväntades se på, inklusive mina egna fötter. Effekten med blinkning var dock inget jag lät vara speciellt länge, trots allt, när man blinkar så är det knappt nog för att registreras av ögat som mycket mer än en störning, så jag beslutade mig för att strunta i allt sånt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts