Gå till innehåll

Note


Mopsen

Recommended Posts

 

"Note" är ett pilotavsnitt kan man säga, av en idé som konstant utvecklas i huvudet mitt. Det är en relativt djup film, eller det är tanken iallafall! Filmen handlar om en person som finner det orättvist hur vissa inte får säga eller välja sina sista ord innan de dör. Efter att ha tänkt på detta länge nog kommer huvudpersonen på ett sätt för att försäkra sina sista ord, oavsett vad som skulle kunna hända.

 

Jag har ännu inte bestämt ifall den färdiga filmen kommer att bli en kortfilm eller långfilm då jag har mycket att jobba på med historien, men jag har ett par bra grundpelare.

 

Personligen studerar jag första året filmproduktion (producent utbildning, inget konstnärligt i utbildningen) på Högskolan Väst, men har en hel del historier jag mer än gärna vill dela med mig utav. Jag har en hel del fantasy och sci-fi idéer som jag sakta men säkert utvecklar.

 

Jag har skrivit, regisserat, filmat och klippt filmen, däremot har jag fått hjälp av mina klasskamrater med feedback och ändringar i manus, färgkorrigering samt ljudredigering och ett underbart spelat pianostycke.

 

Filmen är på engelska då jag impulsivt fick i uppdrag under GFS (Ghetto Film School) Masterclass att göra en två minuters film av en idé jag hade. Då GFS är lokaliserade i NYC och dem kommer att hjälpa till att sprida filmen fann jag det mer passande att ha filmen på engelska. GFS Masterclass är ett program där studenter från hela världen möts via en online konferans och pratar med kända regissörer och får hjälp och feedback av dem. Ifall ni vill se den första "mästerklassen" med Lee Daniels lägger jag en länk här:

. Jag är jätteglad att jag fick ta del av detta. Nästa klass live-sänds på onsdag, med regissören av Twilight och Red Riding Hood ifall någon vill ta sig en titt.

 

Då detta är det första jag någonsin har gjort är jag mer än öppen för alla typer av förslag till förbättring!

 

Hej så länge!

Jacob Moilanen

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...