thenilsson Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 klippte ihop lite som blivit över från 2011 [video=youtube;w9TP-0cx8iw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=w9TP-0cx8iw 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PontusParson Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Jäklar vad snyggt! Du har alltså en liten helikopter? Hur får du det så stadigt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknor Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Radiostyrd helikoper med inbyggd kamera så du kan filma och fota Är det en sådan du har, eller något annat? Tycker inte att skuggan stämmer riktigt överens med denna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PontusParson Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Radiostyrd helikoper med inbyggd kamera så du kan filma och fota Är det en sådan du har, eller något annat? Tycker inte att skuggan stämmer riktigt överens med denna. Det är ju självklart en helikopter modell större, troligtvis metanoldriven. Man ser buren under helikoptern med kameran i. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thenilsson Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 hej ja det är en sorts helikopter men det kallas hexakopter. jag jobbar med detta som professionell. för att få det väldigt stabilt så måste man vara bra bakom spakarna + en ha en grym maskin och kunna mycket om flygteknik. man kör på batteri. etanol ger tyvärr för mycket vibrationer. så här ser min filmhelikopter ut men det är old school idag. en hexa har mycket mer teknologi än en helikopter. bilden är på min gamla hexa jag kan ha upp till canon 5d mark 2 om jag vill men har en sony a77. det äe en grym kamera här är en till film http://www.youtube.com/watch?v=LMkngAQh1Z0&context=C3c40157ADOEgsToPDskL2HWkiTK215xE10epLzu7j mvh Per 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknor Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Det är ju självklart en helikopter modell större, troligtvis metanoldriven. Man ser buren under helikoptern med kameran i. Inte så självklart enligt mig. Svårt att avgöra på skuggan om det är en extern kamera eller en inbyggd. Den där "korgen" kan ju egentligen vara vad som helst. thenilsson, jag är lite avundsjuk på dig ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts