Gå till innehåll

Premiere Elements 10 64 bitars. Stor skillnad?


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Undrar om det märks någon skillnad på senaste Elements jämfört med 9:an vad beträffar uppspelning av AVCHD?

 

Om jag förstått det rätt så har tydligen 10:an liksom P Pro 64 bitar mot 32 i 9:an. Men det funkar endast med Win 7?

 

Någon här som har båda varianterna och ser skillnaden?

 

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Frågar du mig (uppenbarligen något jävig) så är det ingen stor skillnad på 9 och 10 för just AVCHD Playback (däremot stor skillnad mellan 8 och 9) - inget att uppgradera/köpa nytt för i jämförelse med 9.

Elements har emellanåt varit plågat av "Out of / Low on memory" vilket är mycket bättre i 64-bitars versionen som tyvärr endast finns för Win 7.

 

Ladda ner trial och testa...

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Tack som vanligt! Fattar inte varför jag inte kan ladda ner just Elements som jag verkligen vill testa..? Cyberlink och Corel och allt vad dom nu heter är inga problem alls att ladda test versioner av inte pinnacle heller. funkar perfekt. men så fort jag skall ladda ner elements test så blir det tvärstopp. och sony vegas gick jag dumt nog och köpte..där får man vara dataexpert för att kunna använda programmet!

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte ett skit! Har skaffat ID efter det, när nedladdningen skall börja startar den inte eller så går det en bit sen kommer ett märkligt felmeddelande. Men det gör inget! Jag chansar på att köpa programmet. Sony är alldeles för avancerat och svårt Corel och Cyberlink verkar lite väl leksaks..! Känns som P Elements ligger mitt emellan.

Hade Elements en tidig version. Tror det var 3:an och det gick ju att lära sig och jag var helnöjd med programmet. Vet i och för sig programmet ser helt annorlunda ut nu. Men det borde gå att få in i träskallen..

Med Vegas spelar det ingen roll om jag så ser tusen tutorials på tuben. Så fort jag kommer till något nytt, kan vara en bagatell, så fattar man 0! Helt jäkla idiotiskt upplägg.

De som gjort det programmet utgår kallt ifrån att alla är lika duktiga som dom själv på teknik. Och så är det ju inte alltid..!! Har förstått att jag inte är ensam i världen att tycka så. Stött på flera som tyckt som jag, att det är alldeles för avancerat och krångligt. Det är lite synd, för det vekar väldigt smidigt och snabbjobbat och dessutom skall det vara extremt stabilt. Men det hjälps ju föga när man i frustration köper ett annat program.

Sen hörde jag en kille som tyckte att P Pro var betydligt enklare att lära sig än P Elements.

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Har både Premiere CS5 och Elements 10. CS5 fungerar inte med avchd-format för mig. Får inget ljud när jag har importerat filmfilen. Har nu gett upp och använder "lillebror" Elements 10 och detta lilla program

fungerar alldeles utmärkt. Har nu prövat med 1080/1920 50p, och allt funkar perfekt. Exporterar färdig film i avchdformat och använder sedan min mediaspelare BoxeeBox för att spela upp filmen och det är helt otroligt vilken bildkvalitet det blir i tvrutan. Elements 10 kräver Windows 7 för att det

kör i 64 bit. Elements 9 hade 32 bit och den största skillnaden på dom är att allt går snabbare i 10àn. Jag är inte expert på något vis men jag tycker att jag vågar rekommendera Elements 10. Programmet har det mesta

och mer därtill som man kan leka med och det kostar ju inte skjortan direkt.

 

JOn/

Länk till kommentar
Share on other sites

Mamma jag är hemma!

 

Köpte Elements. Haft det igång kanske en halv timme. 1000 gånger enklare än Vegas! Inte för jag kan mycket..för det kan jag definitivt inte, men ja förstod någorlunda fort hur man skall komma igång och allt är rimligt upplagt.

Något jag dock måste nämna till Sony Vegas Movie Studios fördel är att det är betydligt snabbare än Elements. Det här känns rätt grötigt och segt. Har en hyfsad dator som är ca 5 månader gammal med en Intel Core I5 2500K 3,3 och 8 i ramen SSD-disk och Nvida Gt430. Och det har varit väldigt snabbt och lättjobbat med AVCHD i Vegas. Det märks stor skillnad direkt. Här behövs det tveklöst mer kräm!

 

Men jag kan i alla fall lära mig programmet och få användning av det. Något som dessvärre hade tagit mig en livstid med Vegas.

Till och med en ärt hjärna som jag kan fixa det här! Så adjö Sony Vegas..nu åker du ut! Och du kommer inte in igen.

 

Tack!

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Mamma jag är hemma!

 

Köpte Elements. Haft det igång kanske en halv timme. 1000 gånger enklare än Vegas! Inte för jag kan mycket..för det kan jag definitivt inte, men ja förstod någorlunda fort hur man skall komma igång och allt är rimligt upplagt.

Något jag dock måste nämna till Sony Vegas Movie Studios fördel är att det är betydligt snabbare än Elements. Det här känns rätt grötigt och segt. Har en hyfsad dator som är ca 5 månader gammal med en Intel Core I5 2500K 3,3 och 8 i ramen SSD-disk och Nvida Gt430. Och det har varit väldigt snabbt och lättjobbat med AVCHD i Vegas. Det märks stor skillnad direkt. Här behövs det tveklöst mer kräm!

 

Men jag kan i alla fall lära mig programmet och få användning av det. Något som dessvärre hade tagit mig en livstid med Vegas.

Till och med en ärt hjärna som jag kan fixa det här! Så adjö Sony Vegas..nu åker du ut! Och du kommer inte in igen.

 

Tack!

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...