Gå till innehåll

Någon som gått tv produktion utbildningen? Hur är den?


MoaGun

Recommended Posts

Fanns inget ämne som passade så jag tog bara något...

 

Jag har ganska länge tänkt gå tv produktion utbildning på medieinstitutet eller på kaggeholm... Men blev lite osäker när jag mailade frågar och en del av svaret var:"Här söker över 300 personer som lägger sin själ i detta. Detta har du att tävla med" Då känns det ju ganska hopplöst & jag kan inte direkt säga att jag lägger min själ i det här... Alltså, jag vill mer bli filmare/fotograf eller klippare & tycker att det är kul men är inte så intresserad av själva tv produktionen. Måste man vara det? För det är väl i princip den enda utbildningen på det spåret? Vet inte alls hur jag ska göra nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, den verkar bra men jag vill hellst inte flytta allt för långt...

 

Ah ok, bor du i Stockholm så är det väl inte avståndet att oroa sig över direkt, snarare att acklimatisera om sig till en så pass liten stad, haha. Tänker dock själv söka mig in dit, och då satsar ju jag, lite likt dig, på just redigeringsbiten. Det känns ju som en bred och ganska kompetent utbildning, så det är nog värt det "trots allt".

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah ok, bor du i Stockholm så är det väl inte avståndet att oroa sig över direkt, snarare att acklimatisera om sig till en så pass liten stad, haha. Tänker dock själv söka mig in dit, och då satsar ju jag, lite likt dig, på just redigeringsbiten. Det känns ju som en bred och ganska kompetent utbildning, så det är nog värt det "trots allt".

 

Nja, jag bor i Eskilstuna så det hade varit kul att flytta till någon större stad... Men ja, det kanske är värt det. Ska fundera!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...