Jump to content

Mina filmer

Modi

Recommended Posts

Hej! Detta är mitt första inlägg. Jag hade tänkt att visa er mina filmer jag och mina kompisar har gjort. :D

Info:

Kidnapparen 2: Kidnapparen 2 - YouTube

Skådespelare: Sabina 11 år, Soliana 8 år, Ferus 14 år, Shoshan 6 år.

Producent: Modi 11 år, Mansour 11 år, Magamed 9 år.

En annorlunda jul: En annorlunda jul - YouTube

Skådespelare: Sabina 11 år, Mira 8 år, Soliana 8 år

Producent: Modi 11 år

Kommentera gärna om det är något som kan förbättras eller om filmerna var bra eller dåliga.

Gilla också gärna på Youtube :D

Nu håller vi på med en film som heter "Källarens spöke".

Filmen handlar om 2 tjejer som gillar att busa med folk. En gång ser de en tjej som går förbi och då bestämmer tjejerna sig för att följa efter henne och busa på henne, de följer efter henne ner till en källare. Tjejen går in i ett förråd och de andra 2 tjejerna springer med en kniv i handen. De 2 tjejerna skrämmer tjejen med kniven men då råkar hon med kniven i handen ramla på tjejen. Tjejen får kniven i magen och de andra 2 tjejerna blir rädda. De hade inte planerat att döda henne.

Skriv gärna om det är något som kan förbättras eller om något annat :)

Facebook: http://www.facebook.com/pages/Filmskaparna-4/293104590699861

Youtube: Filmskaparna2012s kanal - YouTubeKällarens spöke_redigerad-1.jpg

Hej! Detta är mitt första inlägg. Jag hade tänkt att visa er mina filmer jag och mina kompisar har gjort. :D

Info:

Kidnapparen 2: Kidnapparen 2 - YouTube

Skådespelare: Sabina 11 år, Soliana 8 år, Ferus 14 år, Shoshan 6 år.

Producent: Modi 11 år, Mansour 11 år, Magamed 9 år.

En annorlunda jul: En annorlunda jul - YouTube

Skådespelare: Sabina 11 år, Mira 8 år, Soliana 8 år

Producent: Modi 11 år

Kommentera gärna om det är något som kan förbättras eller om filmerna var bra eller dåliga.

Gilla också gärna på Youtube :D

Jag ser att ni är rätt små, men googla production value och försök uppnå detta. Använd en bättre kamera och redigera inte i Windows Movie Maker. :)

Jag håller tyvärr inte med Pontus här. Bättre kamera och program hjälper föga. En bra filmskapare kan använda sig av praktiskt taget vilken kamera och vilket program som helst och ändå producera något som är bra. Det är inte utrustningen eller programmen som gör en bra film :) Jag rekommenderar er istället att besöka närmaste bibliotek och låna lite enkla böcker om filmskapande :) Vet att man brukar hitta en hel del bra saker där

Tack för förslaget Tolin! :) Dem här filmerna är en av våra första filmer så vi är inte så vana XD

Ja men precis! Därför kvittar det egentligen vilken kamera eller program ni har :) Det ni bör göra är istället att läsa på så mycket ni kan om filmskapande, och fortsätta göra film helt enkelt :)

Jag håller tyvärr inte med Pontus här. Bättre kamera och program hjälper föga. En bra filmskapare kan använda sig av praktiskt taget vilken kamera och vilket program som helst och ändå producera något som är bra. Det är inte utrustningen eller programmen som gör en bra film :) Jag rekommenderar er istället att besöka närmaste bibliotek och låna lite enkla böcker om filmskapande :) Vet att man brukar hitta en hel del bra saker där

Det klart du har rätt, allt ligger hos filmskaparen, men det efterfrågades konkreta förslag på vad som skulle kunna förbättras.