markus.ek Postad 16 februari 2012 Postad 16 februari 2012 Hej! Imorgon åker jag på lite rally i sandviken och ska prova filma med min H4n, jag har köpt den i veckan så jag har inte hunnit använda den nått. Jag har "youtubat" lite info osv, men har ni några förslag? Vad man ska tänka på så ljudet blir så bra som möjligt, jag tänkte iaf köra stero och mp3 320. Men det där med low cut osv är jag inte så hemma på. 0 Citera
Mattihp Postad 16 februari 2012 Postad 16 februari 2012 Kör inte MP3. Komprimerat ljud gör ingen glad. Kör WAV, 48kHz och åtminstone 16-bit. 0 Citera
Luzer Postad 18 februari 2012 Postad 18 februari 2012 Om du tänkt ha zoomen på kameran och "vela omkring mycket" så kör med ett redigt vindskydd. Det kan även blir lite konstig stereobild om du panorerar mycket och kraftigt när du tex står vid sidan av en väg och panorerar med när en bil far förbi. Men borde vara enklare i efterbearbetningen och tex minska stereobredden om det inträffar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.