gonefishing Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Jag köpte en ganska billig LED-160 för ett tag sedan, men jag har inte kunnat använda den eftersom den flimrar, eller banding som man kallar det på engelska. Det uppstår ränder på bilden precis som när man filmar en tv-skärm. Nu ska jag försöka skaffa mig nya paneler och jag undrar om det finns någon ni rekommenderar? Jag har kikat på YN-160, som verkar vara en av de bästa billigare. Den hade jag tänkt använda till fill-light. Sen använda två av de mindre z-96 för lite närmare belysning. Men som sagt, om det är någon som har köpt någon av de billigare LED-panelerna på Ebay så hade det varit jättebra om ni kunde dela med er vad ni tycker. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 Bump. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Har använt z96 en del och (i varjefall på den jag har) så börjar den flimra om än svagt när den sätts på full styrka. Är man bara medveten om det så är det inga problem, bara att tänka på att aldrig vrida potten till max, utan stanna 1 - 2 mm innan. Mvh Mikael 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 Har använt z96 en del och (i varjefall på den jag har) så börjar den flimra om än svagt när den sätts på full styrka. Är man bara medveten om det så är det inga problem, bara att tänka på att aldrig vrida potten till max, utan stanna 1 - 2 mm innan. Mvh Mikael Tänker vi på samma sak nu? Jag tänker på ränder som uppstår i bilden när man spelar in. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Tänker vi på samma sak nu? Jag tänker på ränder som uppstår i bilden när man spelar in. Ahh ok, inga ränder med z96 vad jag har märkt. En annan sak ang z96, många tester snackar de om hur välbyggd och robust den är. Min uppfattning är att man får vad man betalar för, ingen pro belysning med andra ord. Men den funkar och har förvånansvärt stor spridning på ljuset. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 Har sett ett antal tester och jag är faktiskt imponerad av spridningen. Men som du säger, man får vad man betalar för. Men eftersom jag inte ska använda det så mycket så räcker det nog gör mig. Tur att man har en sån ljuskänslig kamera ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts