Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förra vintern skaffade jag mig en ny kamera (550D) och jag och brorsan ville så klart spela in en film direkt. Filmen spelades in utomhus och innehåller stop motion sekvenser, vilket var en utmaning då det var riktigt snorkallt ute. Tyvärr hamnade filmen lite i glömska och det var inte förrän nu i vinter vi fick tummen ur och redigerade och lade ut den.

Förhoppningsvis kan filmen roa en och annan. Synpunkter och kommentarer är förstås välkomna.

http://www.youtube.com/watch?v=-fLQPDFnZt8.

Postad
Helt ok. Kul me stop motion.

Ja, mer stop motion åt folket! Hade varit kul att göra något med snögubbar som rörde sig lite smidigt. Tyvärr var det inte kramsnö på inspelningsdagen, vilket försvårade det hela. Ett annat problem är att vinterdagar utomhus lätt blir väldigt korta för morgontrötta filmare.. Nästa gång får vi hyra en ishall, eller ett fryshus eller nåt och så snökanoner förstås..;)

Verkar förresten finnas dåligt med stop motion med snö. Hittade visserligen den här filmen som ju har sina poänger:

, men det känns ändå som det finns mer att hämta inom snöanimation. Man borde starta en tävling eller nåt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...