Gå till innehåll

Exportera med Premiere Elements 10. Varför blir ljudet mono?


maxv

Recommended Posts

Är rätt ny med Premiere Elements 10 men jag har ett problem. När jag har exporterat min film som en fil på datorn och spelar upp den så får jag bara ljud i vänster högtalare fram. Men om jag kollar på filmen i programmet låter det från alla kanaler. När man exporterar filmen hittar jag ingenstans man kan ställa in hurvida ljudet ska va mono, stereo osv... Nått är galet, men vad?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har provat i både AVI, mpeg, avchd, till och med som mp3-fil med samma resultat, har inte sett nånstans att man kan ställa in mono/stereo. Dessutom är jag osäker på om det är det som är felet, för om filmen hade vart i mono så borde väll det ändå höras från både högra och vänstra, fast samma ljud så att säga, fast nu är det som om att det är stereo, fast högra högtalaren är helt mute liksom...

eller har jag fel?

om man högerklickar på filen och går in på inställningar ska man kunna se om ljudet är mono eller stereo eller hur? Fast på dom här filerna står det varken eller...

Länk till kommentar
Share on other sites

Börjar fundera på om det är nått i själva projektet som jag har lyckats fucka upp. Kanske nått man ställer in i början, när man skapar ett nytt projekt eller också så kan det va nått med timelinen och ljudspåren kanske? Fast det konstiga är ju att när man spelar upp det i programmet så är allt som det ska...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...