isssaa Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Är det någon som vet om det existerar en konsumentvideokamera (som inte kostar mer än 10-15 000) med möjlighet till manuell fokus? Jakten hittills har gett mig ytterst få resultat, och det ser inte direkt ljust ut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Jodå, manuell fokus i sig finns på flera, fast jag antar att du vill ha en fokusring istället för fokusknappar? T ex panasonic SD700 har en ring som går att välja som fokus eller zoom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isssaa Posted January 4, 2012 Author Share Posted January 4, 2012 Tack för tipset! Jo, en fokusring vore nog mycket smidigare än knappar. Fast det kanske mest är en vanesak. Vet du några andra kameror som också har antingen ring eller knappar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Tack för tipset! Jo, en fokusring vore nog mycket smidigare än knappar. Fast det kanske mest är en vanesak. Vet du några andra kameror som också har antingen ring eller knappar? Ring är bäst, jag vet t ex att det finns ett tillbehör till Canon HV20 så att man dra fokus med ring istället för det lilla inbyggda pilliga tumhjulet. På prisjakt så sorterade jag ut kameror med manuella inställning, jag tror att de flesta av dessa har manuellt fokus: Videokameror - Hitta de bsta priserna, information och omdmen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isssaa Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 Tack så mycket för sammanställningen, det var suveränt! Nu har jag granskat kamerorna och hittat ett potentiellt förvärv: Sony Handycam HDR-CX130E - Videokamera - Hitta lgsta pris, omdmen och information Har du testat denna, och vet du om den har manuell fokus? Recensionerna verkar i alla fall lovande, och likaså det faktum att den är rankad tvåa efter Go Pro HD Hero 2! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts