Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som vet om det existerar en konsumentvideokamera (som inte kostar mer än 10-15 000) med möjlighet till manuell fokus? Jakten hittills har gett mig ytterst få resultat, och det ser inte direkt ljust ut.

Postad

Jodå, manuell fokus i sig finns på flera, fast jag antar att du vill ha en fokusring istället för fokusknappar? T ex panasonic SD700 har en ring som går att välja som fokus eller zoom.

Postad

Tack för tipset!

Jo, en fokusring vore nog mycket smidigare än knappar. Fast det kanske mest är en vanesak.

Vet du några andra kameror som också har antingen ring eller knappar?

Postad
Tack för tipset!

Jo, en fokusring vore nog mycket smidigare än knappar. Fast det kanske mest är en vanesak.

Vet du några andra kameror som också har antingen ring eller knappar?

Ring är bäst, jag vet t ex att det finns ett tillbehör till Canon HV20 så att man dra fokus med ring istället för det lilla inbyggda pilliga tumhjulet.

På prisjakt så sorterade jag ut kameror med manuella inställning, jag tror att de flesta av dessa har manuellt fokus:

Videokameror - Hitta de bsta priserna, information och omdmen

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...