Gå till innehåll

Simon and James - New Years Eve - RoundSquareCreations


TärnevaldFilm

Recommended Posts

Tjenare!

 

Kolla gärna in detta korta klipp som vi spelade in en kväll nu i veckan. Handlar om två kompisar som ska fira nyår tillsammans.

Vi gjorde filmen på ungefär fem timmar och den blev samanlagt 2.30 minuter.

 

GLÖM INTE ATT SÄTTA UPPLÖSNINGEN PÅ 1080p OCH ATT GE DEN BETYG!

 

Utrustning som vi använde oss av.

Kamera:

Canon eos 550d

Objektiv:

Canon eos 550D - Tamron AF 18-200mm F2.5-6.3

Canon eos 550D - Canon LENS EF 50mm - 1:1.8

Mikrofon:

Zoom H1

Länk till kommentar
Share on other sites

Otroligt jobbigt och högljutt titel-intro (Round Square Creations). Samma med berättarrösten. Sänk audion.

 

Taskig engelska, och inte så mycket att hämta från detta på något håll. Tyvärr ser jag ingen möjlighet att visa denna "film" någonstans.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ljudet på berättar rösten kanske var för högt, men har inte fått den feedbacken av någon annan dock. Rösten ska vara en sarkastisk och var inte alls medan att ha perfekt brittiskt uttal. Mera meningen med filmen var att testa kameran lite och tycker själv att bilderna blev bra. Kan hålla med om att humorn i klippet inte faller in i allas kretsar. Jag noterade i beskrivningen att den var gjord på enbart fem timmar, men inspelning och redigering, därför tycker jag inte förstora krav av borde ställas.

 

/RoundSquareCreations

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...