Peus Postad 27 december 2011 Postad 27 december 2011 Hej, jag undrar lite förstrött om någon vet var och hur man kan få tag på rökgubbar eller någon annan slags rökeffektsalstrande medel för utomhusbruk och som ej kräver el. Tidigare har andra i teamet stått för införskaffandet och tror att vi köpt/hyrt från Lexne t.ex. men jag är inte 100% säker. Tänkte höra med honom men samtidigt kolla med er här först. Har även någon slags föraning om att det kanske inte är helt enkelt att bara köpa dylikt och att det krävs tillstånd eller liknande för användning/hantering etc. Någon som har koll? Mvh /Pontus w 0 Citera
Martin Oller Postad 27 december 2011 Postad 27 december 2011 Undrar också! Skriv vad du kommer fram till. 0 Citera
Peus Postad 28 december 2011 Författare Postad 28 december 2011 Har fått svar. Snackade med en vän som tipsade mig om att Ljud och Bildmedia har: Ljud & Bildmedia AB Mvh /Pontus 0 Citera
Fürni Postad 30 december 2011 Postad 30 december 2011 Rök kräver vad jag vet inga tillstånd ens i förmyndar-Sverige. :) 0 Citera
Peus Postad 9 januari 2012 Författare Postad 9 januari 2012 Mjo möjligt, å andra sidan är ju rökgubbar inte "vanlig" rök a rökmaskin utan saker som brinner och blir djävligt heta m.m. 0 Citera
Fürni Postad 9 januari 2012 Postad 9 januari 2012 Likt tomtebloss, som du kan köpa i ditt lokala Hemköp. ;) Men. When in doubt, kolla Smålands Krutbruk: SFX | Smålands Krutbruk AB. Samtliga rökpulver är listade som inte tillståndspliktiga. Och Smålands brukar ha koll. :) (De verkar inte sälja zinkkloridrök längre (som är riktigt giftigt), men på den tiden de gjorde det så krävde inte heller den tillstånd) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.